using System.Collections;
using System.Collections.Generic;
using UnityEngine;
public class SimpleAnimationPlayer : MonoBehaviour
{
    public Animation ani;
    public string clip_name;
    public float ani_time;
    private void Update()
    {
        if (Input.GetKeyDown("1"))
        {
            Show();
        }
        if (Input.GetKeyDown("2"))
        {
            Hide();
        }
    }
    public void Hide()
    {
        if (ani_time == ani[clip_name].length)
            return;
        ani_time = ani[clip_name].time;
        func_playAni(ani_time, clip_name);
    }
    public void Show()
    {
        if (ani_time == 0)
            ani_time = ani[clip_name].length;
        else
            ani_time = ani[clip_name].time;
        func_reversPlay(ani_time, clip_name);
    }
    public void func_playAni(float time, string aniName)
    {
        ani[aniName].time = time;
        ani[aniName].speed = 1;
        ani.Play();
    }
    public void func_reversPlay(float time, string aniName)
    {
        ani[aniName].time = time;
        ani[aniName].speed = -1;
        ani.Play();
    }
}
댓글 없음:
댓글 쓰기